Kai-Liis Gramakovski
Haabneeme
Olen sündinud ja kasvanud Tallinna kesklinnas, kuid seotud terve oma elu Viimsiga, kuna mu vanaema elas Haabneemes. Siin tihti vanaema juures käies tekkiski mul unistus kunagi Viimsisse kolida. Meri, loodus ja elu linnakärast eemal - Viimsi tundus ideaalne koht pere loomiseks.
2004. aastal mu unistus täituski, kui tulevase abikaasaga Viimsisse kolisime. Meie perre sündis kolm last. Kuigi elu viis meid perega küll vahepeal neljaks aastaks Hiiumaale, siis nüüd oleme tagasi Viimsis juba kolm aastat.
Mulle on alati korda läinud laste ja noorte heaolu ning oma taustalt olengi noorsootöötaja ja loovterapeut. Lisaks olen ka täiskasvanute koolitaja. Oma esimese, rakendusliku kõrghariduse omandasin Tallinna Pedagooglises Seminaris noorsootöö ja huvijuhi erialal, millele järgnevalt täiendasin end kultuurinõuniku erialal ning rakenduspsühholoogias Audentese Rahvusvahelises Ülikoolis.
Sellele järgnevalt õppisin Tallinna Ülikoolis loovteraapiat ning omandasin terviseteaduste magistrikraadi MSc kunstiteraapiates. Kuna mu magistritöö teema oli seotud laste kohanemisega kooliga, siis jätkus minu õppija teekond Tallinna Ülikooli kasvatusteaduste doktoriõppes. Paraku jäid need õpingud erinevate takistavate asjaolude tōttu pooleli.
Esmaste õpingute ajal töötasin lapsehoidjana ning edaspidi juba noorsootöö vanemspetsialistina, koolis loovterapeudina ning viimased 11 aastat olen olnud täiskasvanute koolitaja nii Tallinna Ülikoolis visuaalkunstiteraapia lektorina kui viimase nelja aasta jooksul Tervise Arengu Instituudis VEPA käitumisoskuse mängu programmi õpetajate koolitajana ja mentorina. Lisaks olen töötanud Fertilitases loovterapeudina.
Viimsi kohaliku omavalitsuse valimistel osalen, kuna soovin seista meie valla laste ja noorte eest nii huvihariduse kui alg- ja üldhariduse omandamise eest meie oma vallas. Et meie oma valla noored saaksid soovi korral õppida ka gümnaasiumis Viimsis. Samas unistan ma sellest, et iga Viimsi noor tahab koolis käia ja et koolikeskkond on igakülgselt õppijasõbralik. Et meie laste vaimne tervis on hoitud ja toetatud.
Kui Viimsi Vald juba eelmisel aastal toetas viie ōpetaja osalust Tervise Arengu Instituudi VEPA Käitumisoskuste mängu programmis, siis loodan, et see on jätkusuutlik ja meil on mõne aasta pärast Viimsis VEPA koolid, kus toetatakse ja treenitakse õpilaste eneseregulatsiooni, mis omakorda toetab tähelepanu, töömälu ja pidurdusprotsesside arengut, andes eelduse meie lastel ja noortel tulevikus olla akadeemiliselt võimekad, heade sotsiaalsete oskuste ja hea tervisega, sattumata kriminaalsetesse olukordadesse või vaimse tervise probleemidesse ning kogevad täiskasvanud eas õnnetunnet.
Peale selle unistan ma sellest, et meie koolide tugimeeskondades töötaksid ka loovterapeudid. Kuna ma töötasin neli aastat ühes Hiiumaa koolis loovterapeudina, siis nägin kui suur lisaväärtus oli antud spetsialisti kuulumine tugimeeskonda. Lapsed, kes ei suuda ennast verbaalselt väljendada, saavad seda teha läbi loovtegevuste. Lisaks toetab loovterapeut koolis õpilase kognitiivsete võimete arengut, üldist arengut, kohanemist kooli, emotsioonitega toimetulekut, sotsiaalseid oskusi jne.
Seega panustan sellesse, et Viimsi valla lapsed ja noored oleks hoitud!
VEel PArem õpikeskkond Viimsi lastele
Haabneeme
Olen sündinud ja kasvanud Tallinna kesklinnas, kuid seotud terve oma elu Viimsiga, kuna mu vanaema elas Haabneemes. Siin tihti vanaema juures käies tekkiski mul unistus kunagi Viimsisse kolida. Meri, loodus ja elu linnakärast eemal - Viimsi tundus ideaalne koht pere loomiseks.
2004. aastal mu unistus täituski, kui tulevase abikaasaga Viimsisse kolisime. Meie perre sündis kolm last. Kuigi elu viis meid perega küll vahepeal neljaks aastaks Hiiumaale, siis nüüd oleme tagasi Viimsis juba kolm aastat.
Mulle on alati korda läinud laste ja noorte heaolu ning oma taustalt olengi noorsootöötaja ja loovterapeut. Lisaks olen ka täiskasvanute koolitaja. Oma esimese, rakendusliku kõrghariduse omandasin Tallinna Pedagooglises Seminaris noorsootöö ja huvijuhi erialal, millele järgnevalt täiendasin end kultuurinõuniku erialal ning rakenduspsühholoogias Audentese Rahvusvahelises Ülikoolis.
Sellele järgnevalt õppisin Tallinna Ülikoolis loovteraapiat ning omandasin terviseteaduste magistrikraadi MSc kunstiteraapiates. Kuna mu magistritöö teema oli seotud laste kohanemisega kooliga, siis jätkus minu õppija teekond Tallinna Ülikooli kasvatusteaduste doktoriõppes. Paraku jäid need õpingud erinevate takistavate asjaolude tōttu pooleli.
Esmaste õpingute ajal töötasin lapsehoidjana ning edaspidi juba noorsootöö vanemspetsialistina, koolis loovterapeudina ning viimased 11 aastat olen olnud täiskasvanute koolitaja nii Tallinna Ülikoolis visuaalkunstiteraapia lektorina kui viimase nelja aasta jooksul Tervise Arengu Instituudis VEPA käitumisoskuse mängu programmi õpetajate koolitajana ja mentorina. Lisaks olen töötanud Fertilitases loovterapeudina.
Viimsi kohaliku omavalitsuse valimistel osalen, kuna soovin seista meie valla laste ja noorte eest nii huvihariduse kui alg- ja üldhariduse omandamise eest meie oma vallas. Et meie oma valla noored saaksid soovi korral õppida ka gümnaasiumis Viimsis. Samas unistan ma sellest, et iga Viimsi noor tahab koolis käia ja et koolikeskkond on igakülgselt õppijasõbralik. Et meie laste vaimne tervis on hoitud ja toetatud.
Kui Viimsi Vald juba eelmisel aastal toetas viie ōpetaja osalust Tervise Arengu Instituudi VEPA Käitumisoskuste mängu programmis, siis loodan, et see on jätkusuutlik ja meil on mõne aasta pärast Viimsis VEPA koolid, kus toetatakse ja treenitakse õpilaste eneseregulatsiooni, mis omakorda toetab tähelepanu, töömälu ja pidurdusprotsesside arengut, andes eelduse meie lastel ja noortel tulevikus olla akadeemiliselt võimekad, heade sotsiaalsete oskuste ja hea tervisega, sattumata kriminaalsetesse olukordadesse või vaimse tervise probleemidesse ning kogevad täiskasvanud eas õnnetunnet.
Peale selle unistan ma sellest, et meie koolide tugimeeskondades töötaksid ka loovterapeudid. Kuna ma töötasin neli aastat ühes Hiiumaa koolis loovterapeudina, siis nägin kui suur lisaväärtus oli antud spetsialisti kuulumine tugimeeskonda. Lapsed, kes ei suuda ennast verbaalselt väljendada, saavad seda teha läbi loovtegevuste. Lisaks toetab loovterapeut koolis õpilase kognitiivsete võimete arengut, üldist arengut, kohanemist kooli, emotsioonitega toimetulekut, sotsiaalseid oskusi jne.
Seega panustan sellesse, et Viimsi valla lapsed ja noored oleks hoitud!
VEel PArem õpikeskkond Viimsi lastele